Putera & Puteri-Puteri Mama

"Diam Bukan Tanda Setuju. Marah Bukan Tanda Benci. Senyum Bukan Tanda Gembira. Tertawa Bukan Tanda Sedang Bahagia. Muram Bukan Tanda Berduka. Menangis Bukan Tanda Merana. Kadangkala Perasaan Sukar Untuk Diungkapkan. Apakah Yang Diimpikan Bisa Menjadi Kenyataan. Aku Cuma Ingin Bahagia Dalam Kehidupan Dunia & Akhirat Bersama Insan Tersayang. Ya Allah, Tabahkanlah Hatiku, Kuatkanlah Imanku, Tunjukkanlah HidayahMu, Sinarilah Jalan Yang Bakal Ku Lalui Dengan Nur & RahmatMu, Bimbingilah Aku Ke Jalan Yang Di Redhai OlehMu"

Tq So Much Dear...

Tinggalkan Jejak Anda Disini. Insya'Allah Ninie Datang Ziarah Nanti Ye...

Segala yang terkandung di dalam blog ini adalah untuk peringatan dan rujukan Ninie untuk masa sekarang dan juga hadapan. Almaklumlah... ada masanya kita terlupa dan ini adalah medium untuk mengigatkan diri ini kembali. Info kebanyakkannya adalah dari 'search engine' dan di satukan sekali dalam entry jika ianya berkaitan. Mohon maklumkan pada Ninie jika ada diantaranya adalah ‘tulen’ milik anda untuk diberi 'kredit'.... Alhamdulillah jika ada info² disini dapat memberikan manafaat buat anda yang berkunjung di sini.

8/10/12

Bunga Bakawali Mekar Lagi

Kerling jam di dinding dah pukul 12.15 tengah malam... Uwa... mengantuknya... duk menyiapkan pencil case zip tempahan dari guru sekolah Along dan dua headband Kak Ba... Alhamdulillah semuanya siap malam ni....

Baru nak gerak naik ke bilik, Hubby tegur... Tak nak tengok bunga ke? Last yang ni... Urm... siang tadi Abang ada cerita yang bunga Bakawali dalam pasu tu duk berkembang 2/3 malam ni... Yang belum berkembang tinggal sekuntum sahaja. Mungkin malam ni...

Jom ujar Ninie... memang ye... tengah berkembang mekar yang tinggal sekuntum tu... Cantiknya... Lama dah pokok Bakawali ni tak mengeluarkan bunga yang banyak. Ada 6 kuntum semuanya. Tapi tak mekar serentak la.... Tinggal yang terakhir untuk malam ni. Yang lain semua dah mekar malam² sebelumnya...(Cuba tengok yang dah menguncup tu ye..) Sebelum ni Ninie juga pernah buat entry pasal bunga Bakawali ni di SINI dan SINI.


Hubby yang menanam pokok ni...


Pokok Bunga ni daunnya bertukar warna merah mungkin disebabkan dah terlalu tua dan diletakkan terus di bawah cahaya matahari.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...