Putera & Puteri-Puteri Mama

"Diam Bukan Tanda Setuju. Marah Bukan Tanda Benci. Senyum Bukan Tanda Gembira. Tertawa Bukan Tanda Sedang Bahagia. Muram Bukan Tanda Berduka. Menangis Bukan Tanda Merana. Kadangkala Perasaan Sukar Untuk Diungkapkan. Apakah Yang Diimpikan Bisa Menjadi Kenyataan. Aku Cuma Ingin Bahagia Dalam Kehidupan Dunia & Akhirat Bersama Insan Tersayang. Ya Allah, Tabahkanlah Hatiku, Kuatkanlah Imanku, Tunjukkanlah HidayahMu, Sinarilah Jalan Yang Bakal Ku Lalui Dengan Nur & RahmatMu, Bimbingilah Aku Ke Jalan Yang Di Redhai OlehMu"

Tq So Much Dear...

Tinggalkan Jejak Anda Disini. Insya'Allah Ninie Datang Ziarah Nanti Ye...

Segala yang terkandung di dalam blog ini adalah untuk peringatan dan rujukan Ninie untuk masa sekarang dan juga hadapan. Almaklumlah... ada masanya kita terlupa dan ini adalah medium untuk mengigatkan diri ini kembali. Info kebanyakkannya adalah dari 'search engine' dan di satukan sekali dalam entry jika ianya berkaitan. Mohon maklumkan pada Ninie jika ada diantaranya adalah ‘tulen’ milik anda untuk diberi 'kredit'.... Alhamdulillah jika ada info² disini dapat memberikan manafaat buat anda yang berkunjung di sini.

10/7/11

Bunga Bakawali (Blooming Night)

Alhamdulillah... Sejak pertama kali pokok Bakawali di rumah Ninie yang ditanam oleh Hubby berbunga sehingga kini, bunganya tetap berganti bila habis je gugur semua bunganya... Akan ada kudup baru yang muncul. Tapi ini paling banyak kuntumannya... ada 19kuntum... Hubby rajin ambil pic gambar ni yang berkembang penuh pada jam 12.00tgh malam dan kembali kuncup pada siang harinya. Kembangnya hanya 1 malam sahaja.

Sekarang ni ada 13kuntum kudup bunga yang sedang menunggu hari untuk berkembang wangi... Klik untuk eentry berkaitan BUNGA BAKAWALI yang lepas. (^_^)

Paling banyak berkembang pada 1malam setakat ini. 7 kuntum semuanya..









Di waktu siangnya... mula menguncup...

8 comments:

Nini Hartini said...

bunga bakawali? hehe..sejak tgk drama Suri Bakawali, automatik otak akn berfikir bunga ni klu mengembang means puntianak dtg. errr seram. hehehe

Salina@IbuAqil said...

cantek lah dear.. sejuk mata memandang.. ;)

Darling Ninie @ Mama Comel said...

@Nini Hartini
Mula² dulu ala² 'seram' juga. Memang pernah dengar ada yang berkata macam tu. Tapi Alhamdulillah... tiada apa pun... Mungkin sebab bunga ni kembang tengah malam dan baunya wangi sangat... itu yang timbul cerita macam². Wink3

Darling Ninie @ Mama Comel said...

@Salina@IbuAqil
Memang cantik Ibu... Kalau tengok live lagilah cantik... Wangi sangat²... Tapi kalau ada kamera macam Ibu, mesti lagi cantik pic tu... hu3... Kamera handphone je nih... (^_^)

Nini Hartini said...

hihi..sebenarnya mmg x percaya pun pasal hantu tu... cuma sbb dh tertengok drama time malam, mengembag nnt ada hantu. terus set kat minda. hehe...klu dok ramai rasa ok, tp klu tertengok bunga tu time sorang mst seram. hihihi

Darling Ninie @ Mama Comel said...

@Nini Hartini
Terpengaruh dengan drama lah ni ye... Kadang² sesuatu cerita tu kita tak percaya pun tak boleh, tapi percaya sangatpun tak boleh gak. kiranya 50-50 la... Ninie selalu tengok bunga ni dengan Hubby. Kalau sesorang 'seram' gak kut....

NasZ said...

tak penah tengok. ini pertama kali tengok.

MOHD NASER.com

Darling Ninie @ Mama Comel said...

@NasZ
O... ye ke... (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...