Tq So Much Dear...

"Diam Bukan Tanda Setuju. Marah Bukan Tanda Benci. Senyum Bukan Tanda Gembira. Tertawa Bukan Tanda Sedang Bahagia. Muram Bukan Tanda Berduka. Menangis Bukan Tanda Merana. Kadangkala Perasaan Sukar Untuk Diungkapkan. Apakah Yang Diimpikan Bisa Menjadi Kenyataan. Aku Cuma Ingin Bahagia Dalam Kehidupan Dunia & Akhirat Bersama Insan Tersayang. Ya Allah, Tabahkanlah Hatiku, Kuatkanlah Imanku, Tunjukkanlah HidayahMu, Sinarilah Jalan Yang Bakal Ku Lalui Dengan Nur & RahmatMu, Bimbingilah Aku Ke Jalan Yang Di Redhai OlehMu"
Segala yang terkandung di dalam blog ini adalah untuk peringatan dan rujukan Ninie untuk masa sekarang dan juga hadapan. Almaklumlah... ada masanya kita terlupa dan ini adalah medium untuk mengigatkan diri ini kembali. Info kebanyakkannya adalah dari 'search engine' dan di satukan sekali dalam entry jika ianya berkaitan. Mohon maklumkan pada Ninie jika ada diantaranya adalah ‘tulen’ milik anda untuk diberi 'kredit'.... Alhamdulillah jika ada info² disini dapat memberikan manafaat buat anda yang berkunjung di sini.

7/19/13

TUTORIAL : Scrollbox Untuk Bloglist

Hasilnya di blog Darling Ninie With CGL

Jika blogger lain dah lama sangat² dan dah pun teror... Ninie baru je nak merangkak² belajar buat scrollbar untuk bloglist...ngeh3x... Untuk blog Darling Ninie With CGL. Pening pula tengok di bahagian footer tu memanjang sangat sampai ke bawah dengan bloglist² yang ada. Setelah di GOOGLE Ninie terjumpa di blog Nabila Zaidi Thanks a lots..♥

So cara²nya :

Scroll box untuk bloglist ni penting sangat kalau bloglist dah lebih daripada 5blogger sebab bloglist ni akan memanjang dan secara tak langsung memenuhkan ruangan sidebar. Jadi, ini adalah salah satu cara untuk menjimatkan dan mengemaskan sidebar blog anda.

1.Cari tajuk bloglist korang. Ex: Putera Blogger/ Mereka Terhebat

2.Dashboard-Design- Edit HTML- Tick Expand Widget dan search <div class=’widget-content’>

3.Gantikan code tersebut dengan code <div class='widget-content' style='overflow:auto; width:250px; height:300px;'>

4.Preview dan save

UBAH width:250px; height:300px ->ubah ikut lebar dan ketinggian bloglist anda

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...