Tq So Much Dear...

"Diam Bukan Tanda Setuju. Marah Bukan Tanda Benci. Senyum Bukan Tanda Gembira. Tertawa Bukan Tanda Sedang Bahagia. Muram Bukan Tanda Berduka. Menangis Bukan Tanda Merana. Kadangkala Perasaan Sukar Untuk Diungkapkan. Apakah Yang Diimpikan Bisa Menjadi Kenyataan. Aku Cuma Ingin Bahagia Dalam Kehidupan Dunia & Akhirat Bersama Insan Tersayang. Ya Allah, Tabahkanlah Hatiku, Kuatkanlah Imanku, Tunjukkanlah HidayahMu, Sinarilah Jalan Yang Bakal Ku Lalui Dengan Nur & RahmatMu, Bimbingilah Aku Ke Jalan Yang Di Redhai OlehMu"
Segala yang terkandung di dalam blog ini adalah untuk peringatan dan rujukan Ninie untuk masa sekarang dan juga hadapan. Almaklumlah... ada masanya kita terlupa dan ini adalah medium untuk mengigatkan diri ini kembali. Info kebanyakkannya adalah dari 'search engine' dan di satukan sekali dalam entry jika ianya berkaitan. Mohon maklumkan pada Ninie jika ada diantaranya adalah ‘tulen’ milik anda untuk diberi 'kredit'.... Alhamdulillah jika ada info² disini dapat memberikan manafaat buat anda yang berkunjung di sini.

3/24/11

Nama Panggilan/ Nama Manja Ku


Sambil² santai sebab malas nak keluar waktu rehat ni ditambah pula mengantuk yang menyerang, teringat lak nama panggilan sejak kecil² dulu hingga kini… Bila sesiapa menegur / memanggil Ninie dengan nama tertentu tu dah dapat cam dah orang tu kita kenal kat mana ye walaupun kadangkala Ninie sendiri tak ingat siapa nama yang memanggil tu. Antaranya :

KAKAK : Panggilan dalam family sebab anak sulung dalam keluarga. Jiran² pun panggil KAKAK juga (selalunya Pakcik² & Makcik²)

YANTI : Panggilan masa zaman persekolahan. Zaman Sekolah Rendah (SK (LKTP) LEPAR UTARA 01) dan juga Sekolah Menengah (SMK LEPAR UTARA). Juga Saudara Mara.

KAK YAN : Panggilan di zaman study di UiTM Pahang Kampus Jengka (DIPLOMA PERAKAUNAN)

NINIE : Panggilan di tempat kerja & juga rakan² Online

YAN : Panggilan / nama manja di kalangan rakan² terdekat dan juga jiran tetangga kini.

MAK LONG : Panggilan anak² buah sebelah Ninie

MAK UDE / MAKDE : Panggilan anak² buah sebelah Hubby (Hubby anak ke-3)

DARLING : Panggilan manja antara Ninie dan Hubby

MAMA : Panggilan anak² pada Ninie. Tapi kadang² ada gak yang menyebut IBU

Erm… If dah jadi Nenek nanti nak suruh cucu² panggil apa ye… EMBAH / NENEK/ GRANDMA/ MAK TOK…. Huhuhu… lambat lagi tu… wink²...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...