Putera & Puteri-Puteri Mama

"Diam Bukan Tanda Setuju. Marah Bukan Tanda Benci. Senyum Bukan Tanda Gembira. Tertawa Bukan Tanda Sedang Bahagia. Muram Bukan Tanda Berduka. Menangis Bukan Tanda Merana. Kadangkala Perasaan Sukar Untuk Diungkapkan. Apakah Yang Diimpikan Bisa Menjadi Kenyataan. Aku Cuma Ingin Bahagia Dalam Kehidupan Dunia & Akhirat Bersama Insan Tersayang. Ya Allah, Tabahkanlah Hatiku, Kuatkanlah Imanku, Tunjukkanlah HidayahMu, Sinarilah Jalan Yang Bakal Ku Lalui Dengan Nur & RahmatMu, Bimbingilah Aku Ke Jalan Yang Di Redhai OlehMu"

Tq So Much Dear...

Tinggalkan Jejak Anda Disini. Insya'Allah Ninie Datang Ziarah Nanti Ye...

Segala yang terkandung di dalam blog ini adalah untuk peringatan dan rujukan Ninie untuk masa sekarang dan juga hadapan. Almaklumlah... ada masanya kita terlupa dan ini adalah medium untuk mengigatkan diri ini kembali. Info kebanyakkannya adalah dari 'search engine' dan di satukan sekali dalam entry jika ianya berkaitan. Mohon maklumkan pada Ninie jika ada diantaranya adalah ‘tulen’ milik anda untuk diberi 'kredit'.... Alhamdulillah jika ada info² disini dapat memberikan manafaat buat anda yang berkunjung di sini.

2/28/11

Aduhai.... Darah Tinggi La Pulak....


Malam tadi confirm x boleh nak tido waaaa.... Gara2 batuk yang x henti2. Semput nafas Mama dibuatnya. Every one hour mesti terjaga disebabkan batuk yang x tertahan2. Hingga sekarang pun nafas dok tercungap2 (ala2 semput) menahan dari batuk. Bila batuk tangkap urat perut dibuatnya. Sakitnya dada x usah nak cakaplah... aduhai.

Actually, dari Khamis malam lagi badan dah rasa x berapa selesa. Sakit tekak. Asyik kulum Strepsil aja... Jumaat rasa seram sejuk diikuti selesema. Sabtu dah start batuk sikit2. Semalam Ahad lepas tolong sikit2 kat rumah mak (rumah mak ada buat bacaan yasin untuk kaum hawa) Malam tadi batuk bagai nak gila dibuatnya.... Sakitnya dada dengan perut nih... Every one hour mesti terjaga punya. Sah le x cukup tidur dibuatnya. Nak minum ubat, ubat batuk pulak xde. Panadol & selesema je yang ada.

Bangun pagi ni macam biasa. Tapi kira lewat sikit jugalah... lebih kurang 6.00pg 'iron' baju Hubby & Ihsan.Hantar anak2 ke rumah mak, patah balik semula ke rumah. Memang badan x larat sesangat. Kepala rasa sakit je. Camne nak drive ke tempat kerja yang ambil masa 1jam nak sampai. Aduhai... Kalau sekangkang kera, senang je Mama redah xpun minta Hubby hanto. Wink3...

Masuk je rumah memang x ingat apa dah terus capai bantal layan tido... tapi x lama gak, pukul 9.30pg terjaga disebabkan batuk. Aduhai, nak kena pergi Klinik gak le nampak gayanya. Siap2 lebih kurang, terus ke Poliklinik, check up sikit2, Pergh... Pembantu Perubatan tu leh cakap.. "Kak, Kawal makan ye, ada tanda2 darah tinggi ni". Ayoyo... darah tinggi pulak dah... tua sangat dah ke aku ni.Huhuhu... Kepala tengah sakit lagi. Mama angguk je tanda faham walaupun masih x percaya lagi... Banyak benda la yang Mama x leh nak makan lepas ni... kita mamam sup tawar je la erk. Xpe2 nanti Mama puasa (iye le tu.hik3)

Then, dapatlah MC sehari dengan bekalan ubat2an untuk dibawa pulang ke rumah. Sampai kat rumah, dok telek2 apa la yang si PP ni tulis. x faham langsung! Tulisan doktor macam cakar ayam. sikit habuk pun x faham... apa2lah, sampai rumah telan ubat sambung tido... Harap2 esok sihat nak masuk office... nanti banyak pulak kerja yang tertangguh. Sape yang susah? Mama jugak yang sibuk... Huwaaaa x mau, x mau...


Apalah yang ditulis agaknya... X faham, X faham...


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...