Tq So Much Dear...

"Diam Bukan Tanda Setuju. Marah Bukan Tanda Benci. Senyum Bukan Tanda Gembira. Tertawa Bukan Tanda Sedang Bahagia. Muram Bukan Tanda Berduka. Menangis Bukan Tanda Merana. Kadangkala Perasaan Sukar Untuk Diungkapkan. Apakah Yang Diimpikan Bisa Menjadi Kenyataan. Aku Cuma Ingin Bahagia Dalam Kehidupan Dunia & Akhirat Bersama Insan Tersayang. Ya Allah, Tabahkanlah Hatiku, Kuatkanlah Imanku, Tunjukkanlah HidayahMu, Sinarilah Jalan Yang Bakal Ku Lalui Dengan Nur & RahmatMu, Bimbingilah Aku Ke Jalan Yang Di Redhai OlehMu"
Segala yang terkandung di dalam blog ini adalah untuk peringatan dan rujukan Ninie untuk masa sekarang dan juga hadapan. Almaklumlah... ada masanya kita terlupa dan ini adalah medium untuk mengigatkan diri ini kembali. Info kebanyakkannya adalah dari 'search engine' dan di satukan sekali dalam entry jika ianya berkaitan. Mohon maklumkan pada Ninie jika ada diantaranya adalah ‘tulen’ milik anda untuk diberi 'kredit'.... Alhamdulillah jika ada info² disini dapat memberikan manafaat buat anda yang berkunjung di sini.

7/3/12

Haish... Ninie 'Drive' Laju???

Gambar dari en. GOOGLE
Hari ni En. Hubby berkata ... "Awak orang kenal kat sini sebab bawa laju dalam kawasan kampung".. Haish... ye ke?... "Ada masanya, awak sampai nak terlanggar orang, tapi awak tak perasan"...Aduiya...Tak tau nak jawab apa, tertelan air liur la dibuatnya.

Hakikat... Kalau ke tempat kerja tu memang laju hingga takat 100km/j.. Tak lebih... kalau lebihpun, sikit sesangat.. ye ke? Tapi jalan kampung (FELDA) Ninie memang tak pernah tengok meter kelajuan tu... tapi mungkin tanpa sedar... kalau hubby tak tegur lagi tadi... sampai bila² la agaknya...huhuhu.. So Ninie PLEASE BEWARE! Lepas ni duk area kampung, mesti tengok meter kereta. Must be a tortoise... dont like a cheetah.... set in mind okay???

Tapi tak dinafikan... Ada masanya terasa sungguh kepenatan memandu sejauh 65km sehala membuatkan hati membuak² nak sampai ke rumah. Bila dah sampai ke rumah, nak pula patah balik ambil anak dari rumah Mak, membuatkan diri tambah penat... Tak sempat rehat, nak drive lagi walaupun tak sampai 10minit sehala. Pepagi hari pula nak cepat ke tempat kerja. Sebelum tu nak kena hantar Anak² 'girl' ke rumah Mak & Along ke sekolah dulu... Waktu amat memainkan peranan... cukuplah lewat dalam 5minit sahaja aturan waktu tu... 'sure punch card' kena dakwat merah. Sebab tu agaknya tak sedar bila bawa kereta dalam jalan kampung macam cheetah!
Nota Mama : Adakalanya bersyukur bila ditegur kerana kita belum tentu sedar dengan kesalahan/kesilapan itu jika tiada yang menegurnya.

1 comments:

izz iizza said...

sama la kita..sy pun kadang dh laju x sedar..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...