Putera & Puteri-Puteri Mama

"Diam Bukan Tanda Setuju. Marah Bukan Tanda Benci. Senyum Bukan Tanda Gembira. Tertawa Bukan Tanda Sedang Bahagia. Muram Bukan Tanda Berduka. Menangis Bukan Tanda Merana. Kadangkala Perasaan Sukar Untuk Diungkapkan. Apakah Yang Diimpikan Bisa Menjadi Kenyataan. Aku Cuma Ingin Bahagia Dalam Kehidupan Dunia & Akhirat Bersama Insan Tersayang. Ya Allah, Tabahkanlah Hatiku, Kuatkanlah Imanku, Tunjukkanlah HidayahMu, Sinarilah Jalan Yang Bakal Ku Lalui Dengan Nur & RahmatMu, Bimbingilah Aku Ke Jalan Yang Di Redhai OlehMu"

Tq So Much Dear...

Tinggalkan Jejak Anda Disini. Insya'Allah Ninie Datang Ziarah Nanti Ye...

Segala yang terkandung di dalam blog ini adalah untuk peringatan dan rujukan Ninie untuk masa sekarang dan juga hadapan. Almaklumlah... ada masanya kita terlupa dan ini adalah medium untuk mengigatkan diri ini kembali. Info kebanyakkannya adalah dari 'search engine' dan di satukan sekali dalam entry jika ianya berkaitan. Mohon maklumkan pada Ninie jika ada diantaranya adalah ‘tulen’ milik anda untuk diberi 'kredit'.... Alhamdulillah jika ada info² disini dapat memberikan manafaat buat anda yang berkunjung di sini.

7/5/12

Jari Terluka

03.07.2012 (Selasa)

Pagi² hari lebih kurang jam 5.30pagi... Rushing bangun sebab takut tak sempat nak memasak. Karang tengahri Along balik sekolah nak makan. En. Hubby kekadang makan di rumah, kekadang makan di sekolah. Tambahan pula malam tadi tak kemas dapur dulu sebelum masuk tidur seperti kebiasaanya... Maksudnya, pinggan mangkuk kat singki berlambak nak basuh termasuk nak kemas meja makan sekali. Haih...

Samada Ninie mengelamun / mengantuk... tengah duk menghiris bawang untuk masakan. Tup, jari terkena pisau. Tak sakit, cuma tersentak... Bila dilihat cuma biru je pada mulanya. Tak apalah pada fikiran Ninie. Mujur tak terpotong sebab pisau tu memang tajam.

Tak sampai seminit pun baru letak kuali, lihat banyak darah kat lantai. Haish... darah apa pulak fikir Ninie. Tengok jari tadi, laju je menitik².. Wah... kalau terus memasak ni kang jadi macam cerita 'Raja Bersiung' pulak... (lama tak tengok cerita tu)... Cepat² capai tisu dan tekap... Asal terbuka je, laju je darah menitik. Susah sungguh nak memasak. Cari hand plast pulak dah habis stok simpanan. Aduhai... lastly amik tisu terus balut dengan loytape aja.... Kurang dah darah tu... Tapi barulah mula terasa berdenyut² sakit...

Pergi kerja pun dengan tangan yang berbalut... sampai pejabat, buka balutan, darah keluar lagi... so balut semula... dalam 3hari ni susah jugalah nak buat kerja... kekurangan satu jari nih... Bersyukur lah kan... Ada insan yang serba kekurangan. Kita yang sempurna ni haruslah banyak² bersyukur padaNya...
Nota Mama : Luka dijari nampak berdarah... Luka di hati siapa yang tahu...

2 comments:

encik Cool said...

nie kalau titis dengan bijik limau..pERH!! sedap..

izz iizza said...

mesti sakit ni..ngeri tengok..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...