Putera & Puteri-Puteri Mama

"Diam Bukan Tanda Setuju. Marah Bukan Tanda Benci. Senyum Bukan Tanda Gembira. Tertawa Bukan Tanda Sedang Bahagia. Muram Bukan Tanda Berduka. Menangis Bukan Tanda Merana. Kadangkala Perasaan Sukar Untuk Diungkapkan. Apakah Yang Diimpikan Bisa Menjadi Kenyataan. Aku Cuma Ingin Bahagia Dalam Kehidupan Dunia & Akhirat Bersama Insan Tersayang. Ya Allah, Tabahkanlah Hatiku, Kuatkanlah Imanku, Tunjukkanlah HidayahMu, Sinarilah Jalan Yang Bakal Ku Lalui Dengan Nur & RahmatMu, Bimbingilah Aku Ke Jalan Yang Di Redhai OlehMu"

Tq So Much Dear...

Tinggalkan Jejak Anda Disini. Insya'Allah Ninie Datang Ziarah Nanti Ye...

Segala yang terkandung di dalam blog ini adalah untuk peringatan dan rujukan Ninie untuk masa sekarang dan juga hadapan. Almaklumlah... ada masanya kita terlupa dan ini adalah medium untuk mengigatkan diri ini kembali. Info kebanyakkannya adalah dari 'search engine' dan di satukan sekali dalam entry jika ianya berkaitan. Mohon maklumkan pada Ninie jika ada diantaranya adalah ‘tulen’ milik anda untuk diberi 'kredit'.... Alhamdulillah jika ada info² disini dapat memberikan manafaat buat anda yang berkunjung di sini.

5/19/11

Udang Galah Besar . Sedapnya....

18/05/2011 - Rabu

Pagi² hari after punch card, rakan se opis menegur.."Akak, ada gatal² tangan kiri tak semalam?" so weird soalan itu di pagi hari. Setahu Ninie takdelah pulak. "Nape?" soalku balik."Saya ada bawa Udang Galah dalam peti ais" ujarnya..."Harganya...RMXX.XX (Tak payahlah tahu...). Ninie angguk setuju.

Alhamdulillah...akhirnya setelah hampir setahun menunggu...huhuhu... lama tu... ye.. member Ninie ni suka memancing @ Kaki Pancing... selalu pesan dengan dia, 'Kalau ada rezeki lebih yakni Udang Galah, tolak/juallah kat Ninie. Mengidam tanpa baby ni...wink². Nak dijadikan cerita, rezeki itu memihak pada Ninie hari ini. Syukur Alhamdulillah.

Di atas kesibukan kerja, tidaklah pula Ninie jenguk dalam peti ais tersebut... Bila waktu nak balik, barulah pergi ambil. MasyaAllah, besarnya pada pandangan Ninie la. You all maybe pernah makan yang lagi besar kot... Ada dua ekor Udang Galah. 1 besar dan lagi satu sedang. Beserta beberapa ekor ikan...Thanks a lot Sahrin...


Sampai di rumah 'snap' pic dulu...hu3... siang then masak untuk makan malam... tak sabo² weh... Masak lemak cili api je... Along pun tak sabar² dah...

Lepas Isya' kami pun mamam dulu...




Nota Mama Comel : Pertama kali dalam 29tahun ni Mama makan Udang Galah yang besar macam ni. urm... sedapnya....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...