Putera & Puteri-Puteri Mama

"Diam Bukan Tanda Setuju. Marah Bukan Tanda Benci. Senyum Bukan Tanda Gembira. Tertawa Bukan Tanda Sedang Bahagia. Muram Bukan Tanda Berduka. Menangis Bukan Tanda Merana. Kadangkala Perasaan Sukar Untuk Diungkapkan. Apakah Yang Diimpikan Bisa Menjadi Kenyataan. Aku Cuma Ingin Bahagia Dalam Kehidupan Dunia & Akhirat Bersama Insan Tersayang. Ya Allah, Tabahkanlah Hatiku, Kuatkanlah Imanku, Tunjukkanlah HidayahMu, Sinarilah Jalan Yang Bakal Ku Lalui Dengan Nur & RahmatMu, Bimbingilah Aku Ke Jalan Yang Di Redhai OlehMu"

Tq So Much Dear...

Tinggalkan Jejak Anda Disini. Insya'Allah Ninie Datang Ziarah Nanti Ye...

Segala yang terkandung di dalam blog ini adalah untuk peringatan dan rujukan Ninie untuk masa sekarang dan juga hadapan. Almaklumlah... ada masanya kita terlupa dan ini adalah medium untuk mengigatkan diri ini kembali. Info kebanyakkannya adalah dari 'search engine' dan di satukan sekali dalam entry jika ianya berkaitan. Mohon maklumkan pada Ninie jika ada diantaranya adalah ‘tulen’ milik anda untuk diberi 'kredit'.... Alhamdulillah jika ada info² disini dapat memberikan manafaat buat anda yang berkunjung di sini.

9/23/14

Ikhtiar Untuk Anak² @ Orang Dewasa Yang Demam Panas

DEMAM PANAS ikhtiar
Untuk Orang dewasa dan kanak-kanak.
Sebagai ikhtiar kita kepada orang yang sedang demam


Ambil air mineral 1 botol
Tubuh dalam keadaan suci dan berwhuduk
Baca Al Fatihah 1 kali
Selawat 3 kali
Surah Yasin ayat 58 "Salamun qawlan min rabbin raheem" 11 kali atau seikhlas hati
Berdoa agar disembuhkan
Akhir sekali Tiup pada air.

Kemudian beri minum. Sambil berselawat, renjis-renjis dan sapukan air yang dah didoakan keseluruh tubuh. Mula dari kaki kanan dan terus keatas bahu hingga ke tangan kanan, seterusnya kaki kiri dan terus keatas bahu dan tangan kiri, akhir sekali disebelah belakang dan seluruh kepala, muka dan seluruh badan.
Ulang 3 kali atau lebih

Pesanan
Ubat doktor juga penting jgn tinggalkan.

Soalan
Jamin boleh sembuh ?

Jawapan
Saya tak jamin ianya boleh menyembuhkan, ubat doktor pun takde jaminan kesembuhan kalau Allah SWT tak izinkan untuk sembuh. Kalau yakin sesuatu boleh menyembuhkan tu tanda kita dah syirik kepada Allah SWT.
Jadi Ini sebagai ikhtiar kita.. sebagai Asbab kesembuhan, Yang MENYEMBUHKAN HANYALAH ALLAH SWT SEMATA

Sumber : https://www.facebook.com/PERUBATANSYIFAALIKHLAS

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...