Putera & Puteri-Puteri Mama

"Diam Bukan Tanda Setuju. Marah Bukan Tanda Benci. Senyum Bukan Tanda Gembira. Tertawa Bukan Tanda Sedang Bahagia. Muram Bukan Tanda Berduka. Menangis Bukan Tanda Merana. Kadangkala Perasaan Sukar Untuk Diungkapkan. Apakah Yang Diimpikan Bisa Menjadi Kenyataan. Aku Cuma Ingin Bahagia Dalam Kehidupan Dunia & Akhirat Bersama Insan Tersayang. Ya Allah, Tabahkanlah Hatiku, Kuatkanlah Imanku, Tunjukkanlah HidayahMu, Sinarilah Jalan Yang Bakal Ku Lalui Dengan Nur & RahmatMu, Bimbingilah Aku Ke Jalan Yang Di Redhai OlehMu"

Tq So Much Dear...

Tinggalkan Jejak Anda Disini. Insya'Allah Ninie Datang Ziarah Nanti Ye...

Segala yang terkandung di dalam blog ini adalah untuk peringatan dan rujukan Ninie untuk masa sekarang dan juga hadapan. Almaklumlah... ada masanya kita terlupa dan ini adalah medium untuk mengigatkan diri ini kembali. Info kebanyakkannya adalah dari 'search engine' dan di satukan sekali dalam entry jika ianya berkaitan. Mohon maklumkan pada Ninie jika ada diantaranya adalah ‘tulen’ milik anda untuk diberi 'kredit'.... Alhamdulillah jika ada info² disini dapat memberikan manafaat buat anda yang berkunjung di sini.

9/2/13

Button Like Yang Memaksa, Link Yang Auta!

Tak dinafikan yang sekarang Facebook adalah medan yang terpantas untuk mendapatkan maklumat² terkini kerana ramai orang yang rajin mungkin anda, anda, dan juga anda yang cukup peka dengan keadaan sekeliling, berita semasa, informasi terkini dan sebagainya dan juga cukup pantas serta tangkas untuk menyalurkan maklumat / bahan yang anda terima itu di FB dengan menyertakan link² pautan untuk orang seperti Ninie untuk menekan link tersebuk lantaran tertarik dengan caption mahupun tajuk yang telah di postkan.

Namun mood memang spoil! Jikalau sekali dua kira OK lah...Ini acapkali klik je link tersebut, mesti keluar "Sila LIKE dahulu untuk terus membaca" Memang betul² spoil lagi bilamana button like tu dah di Klik namun cerita /bahan/ info yang sedang tadi teramat²lah teruja nak dibaca tapi masih juga seperti itu... Background/ infonya tetap tak muncul² walaupun dah hampir 15minit menunggu. Membuang masa sungguh!. Walhal pada awalnya dulu (sebelum glamer gitu...) Takde pun button LIKE tersebut! Acapkali seperti itu... Maaflah ye... Anda mungkin akan terus di Unfollow/ di UNLIKE/ Remove Friend sebab rasanya ditipu. Ada juga yang "Sila tunggu 5125s untuk teruskan membaca" hihihi... Aduhai... Macam² taktik nak tambahkan jumlah LIKE secara paksa.... Bayangkanlah nak menunggu jika line internet macam siput sedut semata² nak baca artikel itu!

Ada juga yang letak gambar baik punya... tajuk yang begitu mengujakan... Tapi bila klik link yang diberi... Dusta semata². Kebanyakkannya dibuat oleh sesetengah bloggers yang sibuk nak naikkan earning samada 8share @ churp² dan sebagainya... Sememangnya halal ke duit yang anda perolehi dengan cara menipu orang seperti itu?

Moralnya : Jangan ingat orang yang like anda tu telus ikhlas nak Like. Ada juga yang terpaksa je pun... Dah baca, terus unlike..... Carilah duit secara halal yang mana pastinya akan menjadi bekalan kita di akhirat kelak... Sekadar saling ingat mengingati....

Ini salah satu contoh... dah like...duk tunggu... ceritanya tak keluar² juga.... sakit jiwa dibuatnya....

1 comments:

Nadya Dyana said...

Memang geram betul kalau mcm nie. Nad tutup terus hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...