Putera & Puteri-Puteri Mama

"Diam Bukan Tanda Setuju. Marah Bukan Tanda Benci. Senyum Bukan Tanda Gembira. Tertawa Bukan Tanda Sedang Bahagia. Muram Bukan Tanda Berduka. Menangis Bukan Tanda Merana. Kadangkala Perasaan Sukar Untuk Diungkapkan. Apakah Yang Diimpikan Bisa Menjadi Kenyataan. Aku Cuma Ingin Bahagia Dalam Kehidupan Dunia & Akhirat Bersama Insan Tersayang. Ya Allah, Tabahkanlah Hatiku, Kuatkanlah Imanku, Tunjukkanlah HidayahMu, Sinarilah Jalan Yang Bakal Ku Lalui Dengan Nur & RahmatMu, Bimbingilah Aku Ke Jalan Yang Di Redhai OlehMu"

Tq So Much Dear...

Tinggalkan Jejak Anda Disini. Insya'Allah Ninie Datang Ziarah Nanti Ye...

Segala yang terkandung di dalam blog ini adalah untuk peringatan dan rujukan Ninie untuk masa sekarang dan juga hadapan. Almaklumlah... ada masanya kita terlupa dan ini adalah medium untuk mengigatkan diri ini kembali. Info kebanyakkannya adalah dari 'search engine' dan di satukan sekali dalam entry jika ianya berkaitan. Mohon maklumkan pada Ninie jika ada diantaranya adalah ‘tulen’ milik anda untuk diberi 'kredit'.... Alhamdulillah jika ada info² disini dapat memberikan manafaat buat anda yang berkunjung di sini.

4/9/13

Air Paip Ke Air Longkang Ni..?

08.04.2013 Isnin

Nak atau tak terima ajalah.. Sejak Jumaat yang lalu, rentetan elektrik 'black out' air paip dah jadi keruh... nak buat memasak memang tak tergamak. Allahu Akbar... airnya..warnanya tak usah dikata. Si anak pun pandai berkata... "Mama air ni kotorlah macam dekat longkang je.." Habis tu nak buat macamana sayang... Alhamdulillah mujur air masih ada... tempat lain mungkin ada yang tak ada air pun....

Hendak atau tidak, air itulah yang digunakan untuk :
Membasuh pinggan mangkuk ..(Mujur ada air tong simpanan untuk dibilas..)
Mandi (Dah terpaksa sebab tiada sumber air yang lainnya...)
Memasak..(tidak le... guna air dr tong simpanan juga..)
Siram pokok..(Ada pokok itu kisah?)
Lain²... Ngeh3x...

Air ini dah agak light coklatnya... Malam sebelumnya... huhuhu macam lumpur pun ada....
Nota Mama : Masih bersyukur walaupun keruh sebab masih lagi ada air.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...