Putera & Puteri-Puteri Mama

"Diam Bukan Tanda Setuju. Marah Bukan Tanda Benci. Senyum Bukan Tanda Gembira. Tertawa Bukan Tanda Sedang Bahagia. Muram Bukan Tanda Berduka. Menangis Bukan Tanda Merana. Kadangkala Perasaan Sukar Untuk Diungkapkan. Apakah Yang Diimpikan Bisa Menjadi Kenyataan. Aku Cuma Ingin Bahagia Dalam Kehidupan Dunia & Akhirat Bersama Insan Tersayang. Ya Allah, Tabahkanlah Hatiku, Kuatkanlah Imanku, Tunjukkanlah HidayahMu, Sinarilah Jalan Yang Bakal Ku Lalui Dengan Nur & RahmatMu, Bimbingilah Aku Ke Jalan Yang Di Redhai OlehMu"

Tq So Much Dear...

Tinggalkan Jejak Anda Disini. Insya'Allah Ninie Datang Ziarah Nanti Ye...

Segala yang terkandung di dalam blog ini adalah untuk peringatan dan rujukan Ninie untuk masa sekarang dan juga hadapan. Almaklumlah... ada masanya kita terlupa dan ini adalah medium untuk mengigatkan diri ini kembali. Info kebanyakkannya adalah dari 'search engine' dan di satukan sekali dalam entry jika ianya berkaitan. Mohon maklumkan pada Ninie jika ada diantaranya adalah ‘tulen’ milik anda untuk diberi 'kredit'.... Alhamdulillah jika ada info² disini dapat memberikan manafaat buat anda yang berkunjung di sini.

5/25/12

Salam Takziah Buat Keluarga Arwah Noormawati

Gambar : kredit to MOON
Saat² bahagia Arwah Norma & Talib.

Rafiq, Cinta Hati mereka yang tidak mendapat belaian dari Ibunya lantaran terus disahkan sakit selepas melahirkannya ke dunia. Walaupun begitu, Rafiq dijaga penuh kasih sayang oleh ahli keluarganya yang lain.

23.05.2012 - Khamis

Dari Allah Kita Datang, Kepada Allah Jua Kita Kembali...

Innalillahiwainnailaihirojiun, itulah kata² pertama yang terdetik di hati ini tatkala membuka FB sesudah Subuh semalam. Akhirnya segala penderitaan yang ditanggung oleh Norma terlepas sudah....Allah lebih menyayanginya. Al Fatihah buat beliau...

Hampir 1tahun 2bulan Norma terlantar dalam kesakitan... Dari mula cerita yang dikarang oleh Birasnya MOON sehinggalah Norma menghembuskan nafas terakhirnya 23.05.2012 - Rabu jam 01.00pg, tekun Ninie membaca cerita² dari MOON buat tatapan pembaca yang ingin mengetahui tentang perkembangan tahap kesihatan arwah Norma yang menderita akibat BRAIN TUMOR. Sepantas mata membaca setiap tulisan di blog MOON, secepat itu jugalah hati ini senantisa berdoa agar Norma sihat seperti sedia kata.

Tiada sesiapa yang boleh menyangka ujian yang akan diberikan oleh Allah kepada hambanya. Membaca setiap tulisan MOON, tersentuh rasa hati... Walaupun menderita kesakitan, Talib, suami arwah senantiasa di sisi mengharapkan sinar bahagia kembali bersinar... Begitu juga Ibu Norma yang menjaganya dengan penuh kasih sayang saban hari... Alhamdulillah... Norma amat² bertuah.

Akan tetapi, Allah lebih menyayanginya... Semoga rohnya dicucuri rahmat dan di tempatkan di kalangan orang² beriman....

Jika sesiapa yang ingin mengetahui kisah Talib & Norma, boleh layari blog MOON dengan klik di SINI. Semoga ianya boleh menjadi iktibar dan juga panduan buat kita.

http://miera301.blogspot.com/p/contribution-for-norma.html

Al Fatihah...

2 comments:

Miss Moon said...

thanks Ninie ..
kami dah mula merindui arwah ....

Darling Ninie @ Mama Comel said...

@Miss Moon
Welcome K. Moon...
Insya'Allah Arwah tenang di sana.. Amin...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...