Putera & Puteri-Puteri Mama

"Diam Bukan Tanda Setuju. Marah Bukan Tanda Benci. Senyum Bukan Tanda Gembira. Tertawa Bukan Tanda Sedang Bahagia. Muram Bukan Tanda Berduka. Menangis Bukan Tanda Merana. Kadangkala Perasaan Sukar Untuk Diungkapkan. Apakah Yang Diimpikan Bisa Menjadi Kenyataan. Aku Cuma Ingin Bahagia Dalam Kehidupan Dunia & Akhirat Bersama Insan Tersayang. Ya Allah, Tabahkanlah Hatiku, Kuatkanlah Imanku, Tunjukkanlah HidayahMu, Sinarilah Jalan Yang Bakal Ku Lalui Dengan Nur & RahmatMu, Bimbingilah Aku Ke Jalan Yang Di Redhai OlehMu"

Tq So Much Dear...

Tinggalkan Jejak Anda Disini. Insya'Allah Ninie Datang Ziarah Nanti Ye...

Segala yang terkandung di dalam blog ini adalah untuk peringatan dan rujukan Ninie untuk masa sekarang dan juga hadapan. Almaklumlah... ada masanya kita terlupa dan ini adalah medium untuk mengigatkan diri ini kembali. Info kebanyakkannya adalah dari 'search engine' dan di satukan sekali dalam entry jika ianya berkaitan. Mohon maklumkan pada Ninie jika ada diantaranya adalah ‘tulen’ milik anda untuk diberi 'kredit'.... Alhamdulillah jika ada info² disini dapat memberikan manafaat buat anda yang berkunjung di sini.

6/16/15

Kegunaan Button WINDOWS di Keyboard Komputer


Apa yang boleh dilakukan oleh Button Windows di Keyboard Komputer?

1. Anda mahu meninggalkan meja sebentar? Ha...tekan keyboard Windows+L, komputer anda akan terkunci dengan sendirinya!

2. Anda mahu mencari dokumen? Kebiasaannya orang akan buka melalui Ketika mau cari dokumen, orang biasa "my computer". Sekarang cuba tekan Windows+E, anda akan terus ke PC Manager/My Computer.

3. Bos datang ketika anda asyik ber FB/ main game! Bagaimana? Jangan gelabah! Tekan Windows+D, anda akan terus ke paparan dekstop.

4. Windows+Tab, layar anda akan ganti menjadi 3D

5. Alat perakam di dalam windows. Tekan saja Windows+R dan ketik psr.exe, anda boleh terus mulakan merakam.

6. Windows +R dan masukan osk, layar anda akan muncul keyboard virtual!

7. Gambar / tulisan di layar terlalu kecil, tekan Windows ditambah "+" atau"-" ,dan kaca pembesar akan muncul di layar, anda boleh besar atau kecil kan gambar di layar!

8. Sekarang ini computer kita banyak program, contohnya ID, dan kita akan membuka banyak halaman di browser kita. Dengan ctrl+Tab, anda boleh menukar halaman di browser. Dan tekan ctrl+w, untuk menutup halaman yang sedang dibuka.

9. Ctrl+Esc memunculkan layar Start

10. alt+space+c menutup halaman yang sedang dibuka.

Semoga Mencuba!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...